昨天聽齊豫唱這首歌覺淂真的好好聽

而且歌詞也很有意境!

STORIES
Written:J.Walravens/V.Lazlo/G.Waddy

(speach)
I remember quite clearly now when this story happened
The autumn leaves were floating and measured down to the ground
Recovering the lake where we used to swim like children
On the sun would dare to shine
That time we used to be happy But, I thought we were...
But the truth was that - you had been longing to leave me
Not daring to tell me
On that precious night watching the lake vaguely conscious
You said : our story was ending

Now I'm standing here no one to wipe away my tears
No one to keep me warm and no one to walk along with
No one to make me feel no one to make me hope
Oh ! what am I to do ?

I'm standing here alone it doesn't seem so clear to me
What am I supposed to do about this burning heart of mine
On what am I to do,
Or how should I react ? oh tell me please !

(speach)
The rain was killing the last days of summer
You had been killing my last breath of love
Since a long time ago..
I still don't think I'm gonna make it through another love story
You took it all away from me
And there I stand , I knew I was gonna be the...
The one left behind
But still I'm watching the lake vaguely conscious
And I know - my life is ending


中文翻譯:

我很清楚的記得故事是怎麼發生的

秋葉飄飄再度覆蓋那我們曾如孩童般嬉遊的湖面

太陽絢麗的照著

那時 我們真的好快樂......至少 我以為我們是的

然而 事實的真相是 你早就想離我而去

只是不敢告訴我

那夜在薄薄的意識中凝視著湖面 意識漸漸模糊

你說:我們的故事就要結束



如今我原地佇立 沒有人幫我抹去眼淚

沒有人讓我取暖 沒有人與我同行

沒有人再令我感動 沒有人讓我覺得完整

喔!我該如何是好?


我一人獨自佇立 渾然不之所以

不知該將這顆燃燒的心擱置何處

喔!我該做些什麼? 該如何反應?

喔!誰能告訴我呢?


一場大雨 結束了這個夏季

你亦奪去了我最後一息的愛

已經這麼久了......

我仍堅信無法再承受另一段愛的故事

你把我所有的愛都一併帶走了

我佇立原處 早知自己會被捨棄

然而 我仍凝望著湖面

意識漸漸模糊

我知道我的生命亦將結束

arrow
arrow
    全站熱搜

    mini 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()